نگهداری از گیاه پتوس

نگهداری از گیاه پتوس

نگهداری گیاه پتوس در خوزستان به ویژه شهر اهواز خیلی طرفدار دارد. چون هم هم جذاب و هم بسیار مقاوم است و رشد راحت آن مشهور است. این گیاه بومی جنگلهای جزایر سولومون است و قادر به سازگاری با گستره وسیعی از شرایط خارج از زیستگاه طبیعی مناطق گرمسیری خود میباشد.گیاه پوتوس نه تنها میتواند فضای بلکه رتبه بالایی را در لیست گیاهانی دارد که به تصفیه هوا کمک می ، شما را با رنگ و بافتش تغییر دهد کنند. علاوه بر این، پوتوسها رطوبت جو را افزایش میدهند و دیاکسیدکربن را با اکسیژن جایگزین میکنند. انواع گیاهان پوتوس: مشهورترین نوع پوتوسها، آعورم یا پتوس طلایی و ملکه مرمر است پوتوس طلایی:

همانطور که از اسم آن مشخص است، برگهای طلایی رنگارنگ (طلایی – زرد) دارد؛ همچنین به عنوان شیطان ایوی یا ایوی جزایر سولومون شناخته میشود. پتوس طلایی بومی جزایر سولومون و بخشهایی از جنوب شرقی آسیا است. از آنجا که پوتوس در شرایط نور کم رشد میکند، تمایل دارد که ویژگیهای زردی را نشان دهد، میتوانید پوتوس طلایی خود را یک یا دو ساعت در نور خورشید بگذارید.

ملکه مرمر:

ملکه مرمر رایج ترین نوع پتوس است و رشد بسیار کندی دارد؛ این گیاه شاخ و برگهای متمایل به سفید دارد.از آنجا که نگهداری ملکه مرمر سخت است، کم تر هم محبوب است با این حال رشد کند آن باعث می شود برای فضای کوچک مناسب باشند. پوتوس جید :

این نوع پوتوس به وسیله برگهای سبز تیره، رنگارنگ و کرم طلایی مشخص میشود، جید سبز یک نسخه سبز از ملکه

مراقبت و نگهداری از گیاه آپارتمانی پوتوس:

با اینکه مراقبت کردن از پتوس بسیار آسان است، اما ما چند نکته به شما خواهیم گفت تا گیاه را سالم و خوشحال نگه دارید.این گیاه همانند همه گیاهان برای رشد و ادامه حیات خود به نور، آب و گردش هوای مناسب نیاز دارد. نور پوتوس : پوتوس در شرایط نوری متفاوت بسیار خوب عمل میکند و حتی نور کم را تحمل میکنند، اما نور داخلی متوسط برایش ایده آل است. در بیرون از خانه، در سایه می توانند رشد کنند. هر جا که تصمیم بگیرید پوتوس خود را به نمایش بگذارید، باید از نور مستقیم خورشید اجتناب کنید. از آنجا که تنها قسمت های سبز برگها می توانند انرژی ایجاد کنند، برگها کمبود نور را با روشن کردن رنگ سبزشان جبران خواهند کرد. برگ های رنگ پریده که مایل به زرد هستند می تواند نشان دهنده نور خیلی کم باشد.

آب پتوس :

خاک را مرطوب نگه دارید، اما مراقب باشید که زیاد آب ندهید گفتنش آسان است، نه؟ پوتوس زمانی که خاکش بین آبیاری ها خشک می شود، به بهترین عمل خود میرسد. در زمان آبیاری مطمئن شوید که ریشه ها مرطوب باشند.اگر برگها پژمرده و یا قهوهای شدند، باید بیشتر به گیاه آب بدهید. اگر برگها زرد بود، ممکن است بیش از حد آبیاری کرده باشید، آبیاری بیش از حد ممکن است باعث پوسیدگی ریشه ای شود. نگذارید پوتوس در آب بماند، مگر اینکه تکه بریده شدهای از آن برای تکثیر باشد. پوتوسها می توانند در آب و نیز خاک رشد کنند، اما آن ها زمان سختی برای ریشه دار شدن قلمه اش نیاز دارند. گیاه پوتوس در خاک مانند آب به خوبی شروع به رشد می کند.

دما پتوس :

درجه سانتی گراد) را تحمل کند، با 73 تا 73( درجه فارنهایت 55 تا 55 پوتوس می تواند دماهای متوسط از 55( درجه فارنهایت 07 تا 37 این حال آنها گیاهان گرمسیری هستند و بنابراین رطوبت بالا و دماهای بالای درجه سانتی گراد) را ترجیح می دهند. 35تا سمی بودن: به ندرت کشنده هستند، خوردن پوتوسها میتواند موجب استفراغ و سوزش در حیوانات خانگی و کودکان شود، زیرا حاوی کلسیم اوکسالتس میباشد. صاحبان حیوانات باید احتیاط بیشتری داشته باشند، شما میتوانید اطلاعات بیشتری در مورد سمیت در گیاهان پیدا کنید. آفات و مشکلات گیاه آپارتمانی پوتوس: شایعترین علت مشکلات با پوتوس به راحتی درست میشوند. این گیاه خانگی هیچ گونه حشره یا بیماری جدی ندارد، با به ندرت کشنده هستند، خوردن پوتوسها میتواند موجب استفراغ و سوزش در حیوانات خانگی و کودکان شود، زیرا حاوی کلسیم اوکسالتس میباشد. صاحبان حیوانات باید احتیاط بیشتری داشته باشند، mealybugs شما میتوانید اطلاعات بیشتری در مورد سمیت در گیاهان پیدا کنید. این حال ممکن است را در آن پیدا کنید. شما میتوانید از یک تکه پنبه الکلی شده به منظور کشتن آفات استفاده نمائید. بنابراین هر هفته گیاه خود را بررسی کنید. گیاهان پوتوس میتوانند برای خانه و یا محل کار شما، بسیار عالی باشند. میتوانند به صورت افقی روی پیش بخاری رشد کنند و یک دیوار را بگیرند یا از ، پوتوسهای تاف و ورساتی . رنگ و مزیت هایش را به هر محیطی می افزاید ، یک سبد آویزان عبور کنند. این گیاه زیبایی علل برگهای زرد گیاه پوتوس: پوسیدگی ریشه و نقطههای باکتریایی ، برگهای زرد می تواند به مشکلات جدی مانند بیماریهای قارچی برگها اشاره میکند. پوسیدگی ریشه اغلب توسط قارچهای ساکن خاک و بیش از حد مرطوب کردن خاک ایجاد میشوند؛ زهکشی ضعیف و انبوه گیاهان به نفع آنها است. پوتوس با برگهای زرد شده ممکن است پوسیدگی ریشهای را نشان دهد. وقتی گیاه پوسیدگی ریشهای دارد، برگهایش زرد میشوند و ریشهها سیاه و نرم خواهند شد. دقت کنید که گیاه شما در جایی قرار داده شود که نور خورشید کافی دریافت کند، مطمئن شوید که آب خاک به خوبی تخلیه میشود و آب را به مقدار بهینه بریزید. گیاه را از زمانی که قارچ پوسیدگی ریشه میگیرد، رها نکنید؛ برگهای زرد شده را بکنید و بعد از هر کندن، تیغهها را ضد عفونی کنید. اگر این بیماری به ریشههایش سرایت کرده باشد، ممکن است دیگر قادر به نجات گیاه نباشید.

برگهای زرد گیاه آپارتمانی پتوس چه علت و دلیلی دارند ؟

 

زرد شدن برگهای پیر در اغلب گیاهان بسیار رایج است، گاهی اوقات برگ های قدیمی می ریزند و شاخ و برگ های جدید رشد می کنند بنابراین اگر برگ ها دارند زرد می شوند ، آن هایی که در نزدیکی انتهای ساقه نیستند، نشان دهنده طبیعی بودن این فرآیند است. اگر برگ های زرد بیشتر باشند و در کل گیاه رخ دهند اولین چیزی که باید به آن فکر کنید، آب دادن است. زمانی که آب کافی ندهید، گیاه مقداری از برگ ها را به منظور حفظ رشد خود میسوزاند. مورد دیگری که می تواند روی این گیاهان خانگی تاثیر بگذارند، سرما و گرما است.نزدیک بودنشان به یک پنجره سرد و یا بودن در محل خیلی گرم.اگر گیاه دارای ریشههای سفید باشد، به معنای نداشتن پوسیدگی ریشه ایاست، زیرا در این مشکل ریشه های پوسیده برنزه و قهوه ای هستند.اگر ریشه گیاه بسیار متمرکز باشد، زمان آن است که گیاه را در گلدان جدید و بزرگتر با خاک جدید قرار دهید. بهتر است برگ های زرد را بکنید تا بتوانید ببینید آیا مشکل ادامه دارد یا خیر. شما میتوانید این گیاه را در اسفند ماه، بارور و قلمه زنی کنید. به طور کلی و خلاصه علت زرد و لکه دار شدن برگ گیاه پوتوس شامل: علت زرد شدن :افراط در آبیاری یا کمبود آبیاری خشکی بیش از حد گیاه پوتوس که باعث افتادن ساقه و برگ های گیاه و خشکی میشود. برگهای سبز کم رنگ هستند:گل رو به محیط پر نورتری منتقل کنید. برگ ها رنگ پریده هستند:شدت نور زیاد است، گل را به محیطی با شدت نور کمتر انتقال دهید. زخم های سفید رنگ روی گیاه ایجاد شده:پوتوس دچار آفت شده است، از سم های آفت کش استفاده کنید. آبیاری سطح گلدان باید خشک شده باشد. 5 نقاط قهوه ای روی برگ ها:آبیاری گیاه زیاد بوده است، بین هر برگ ها چین و چروک دار میشوند:هوا خیلی سرداست ، گیاه رو به محل گرم تری منتقل کنید

دیدگاهتان را بنویسید

بستن
مقایسه