افزایش عمر گلها

روش های شناخت و نگهداری طولانی تر گل های شاخه بریده

وقتی گل رز میخرید قسمتی از گل که گلبرگ ها به ستقه چسبیده اند را به آرامی فشار دهید اگر نرم و شل بود یعنی این گل تازه نیست و نباید این گل را بخرید.اگ سفت بود این رز تازه است.گل فروشی ها معمولا گل ها را داخل سطل آب و در جای خنک و سرد نگهداری می کنند.دمای پایین باعث می شود که گل تازه بماند و آب آن را زنده نگه میدارد. بدون آب گلها فورا پژمرده می شوند.

روش دوم:

اگر قبل از خرید گل و گذاشتن آنها در گلدان وقت زیادی دارید بهتر است که هرکدام از آنها را در محفظه های حداگانه بگذارید و یا از قبل برنامه ریزی کنید و سطل آبی همراه خود داشته باشید و یا حداقل به دور ته گل حوله خیسی بپیچید.وقتی به خانه رسیدید گلها را بررسی کنید این خصوصا در مورد رزها صادق است.گلبرگ ها و برگ های شدیدا پژمرده را جدا کنید.

روش سوم:

برگ های پایین ساقه که با گذاشتن در گلدان در آب فرو می رود را جدا کنید.این باعث می شود که آب گلدان تمیزتر و صاف تر بماند.

سپس نگاهی به ساقه ها بیندازید.گاهی میبینید که در آنها سوختگی و خشکی وجود دارد.گل فروشی آنلاین مرتبا آب گلدان ها عوض می کنند و بریدن ساقه ها ره به ما واگذار می کنند.زمان بریدن انتهای ساقه ها رسیده است.3 تا 5 سانتی متر از پایین ساقه را بریده و به برش انتهایی زاویه 45 درجه بدهید و سپس در گلدان بزارید این کار باعث می شود که هوای اضافه وارد ساقه ها نشود.

روش چهارم:

بریدن کمی از ساقه در هر روز خوب است و باعث می شود که گل ها میزان ثابتی از مواد غذایی و آب را دریافت کنند.گل فروشان می گویند برای بریدن ساقه ها با قیچی ساقه ها له می کنند و به انتهای ساقه آسیب می زند و نمی گذارد که گل از گلدان آب جذب کند.

روش پنجم:

از چاقوی بسیار تیاز برای پاک کردن ساقه ها استفاده کنید.برای ساقه های چوبی و کلفت تر می توانید از قیجی باغبانی تیز استفاده کنید.

اگر گل ها را زیر آب نمی برید بعد از بریدن فورا داخل آب بگذارید تا زمانی که آنها را در گلدان بگذارید و مرتب کنید بهتر است آنها داخل آب تمیز و تازه بگذارید.

روش ششم:

همیشه از گلدان تمیز و براقی که با آب داغ و صابون شسته و آبکشی کرده اید استفاده کنید.این کار موجب از بین رفتن میکروب ها می شود

بعضی از گل ها حتی پس از بریده شدن از گیاه اصلی رشد می کنند.گل های شقایق بنفش که هر روز با دریافت زیاد آب به رشد خود ادامه می دهد.گل هی لاله نیز به همین صورت هستند.ظرف 2 روز گل های شقایق شکوفه می کنند و ساقه آن 12 میلی متر رشد می کند.

گل ها خیلی بیشتر از آن که فکرش را بکنید آب لازم دارند.گل های اطلسی ذر 24 ساعت حدود سه چهارم آب گلدان رت به درون خود می کشند.

برای آب ریختن به گلدان گل ها از آب سبک و بدون املاح معدنی استفاده کنید مانند آبی که در اتو میریزید.

روش هفتم:

علاوه بر موا غذایی اضافه کردن کمی وایتکس حدود ربع قاشق چای خوری برای هر 470 سی سی آب کافی است و آب را تمیز و صاف نگه میدارد و میکروب های مضر را از آب دور می کند.ولی وایتکس زیاد می تواند به گلی که قصد دارید از آن مراقبت کنید آسیب بزند.

روش هشتم:

تقریبا همه گل ها علاوه بر کشیدن آب از طریق ساقه ها از بخار آب در طول روز استفاده می کنند.پس از پاشیدن آب به آنها دریغ نکنید.

در نهایت گل های شاخه بریده عمر بیشتری خواهند داشت اگر در دمای پیین و در مکان سرد نکه داری شود.یادتان باشد که گل فروشی ها گل ها را در یخچال بزرگ نگهداری می کنند

چند نکته دیگر در مورد گل ها:

شاید شنیده باشید که آسپرین یا سرکه بخ طولانی کردن عمر گل های شاخه بریده کمک می کند.ولی باید بدانید که این چیزها در واقع تاثیر زیادی ندارد.چیزی که شاید تاثیر داشته باشد استفاده از لیموناد است.یک تجربه علمی ثابت کرده است که پر کردن گلدان از سون آپ به جای آب می تواند گل ها را تا 2 هفته شاداب نگه دارد.

یک داستان قدیمی حود دارد که می گوید اگر یک سکه یک پنی را ته گلدان گل لاله بیندازید آنها را رست نگه میدارد به نظر می رسد درست است

 

دیدگاهتان را بنویسید

بستن
مقایسه