گل آنتوریوم

نگهداری از گیاه آنتوریوم:   

آنتوریوم که به نام گیاه فلامینگو یا گیاه دو خوک نیز نامیده می شود گساه گرمسیری زیبایی است که در سال 1829 به وسیله طبیعی نامی به نام اسکات شناسایی شد بومی آمریکای مرکزی و آمریکای جنوبی می باشد این گیاه دارای ساقه های کوتاه به ارتفا 15 تا 30 سانتی متر دارد نگهداری از گیاه آنتوریوم حساس به دمای پایین می باشند مزیت این گل در گل آرایی ناشی از دم گل بسیار بلند و طول عمر زیاد گل شاخه بریده و تنوع رنگ در آن است،اسپات دارای رنگ های مختلفی  از جمله سبز کم رنگ تا سفید،قرمز نارنجی و شرابی می باشد.گل ها دارای جنسی نر و ماده بر روی یک پایه هستند.گل های حقیقی بر روی یک محور مغزدار به صورت خوشه قرار گرفته  که به آن اسپادیس نیز می گویند،آنتوریوم شامل 3 گروه مجزا از هم است،یکی گونه های گلدار است که به خاطر اسپات های جایشان و دیگری گونه های برگی است که بخاطر برگ های با شکوه و زیبایشان معروف هستند.

گلدان آنتوریوم از تابش اشعه مستقیم خورشید رنج میبرد.بهترین نور برای آن نور پشت پنجره است و در زمستان در محل پر نور تر قرار دهید.تامین حرارت 21 درجه سانتی گراد در تمام طول سال برای این گیاه مظلوب است.درجه حرارت 30 درجه سانتی گراد در صورتی که رطوبت در حد مطلوب باشد تحمل می کند.حداقل درجه حرارت در زمستان 16 درجه سانتی گرد می باشد.به رطوبت زیادی احتیاج دارد و باید در بهار و تابستان هر روز غبار پاشی شود اما در زمستان کافی است با ریختن هفته ایی 3 بار آب در زیر گلدانی سنگ ریزه دار رطوبت پایدار و دائمی ایجاد کرد.

کودهی : 

برای نگهداری گل آنتوریوم، باید هر 2 هفته یکبار به خصوص در فصول رشد، یعنی بهار و تابستان اقدام به کود دهی کرد تا گیاه تقویت شود و رشد بهتری داشته باشد 

خاک :

گیاه آنتوریوم به دلیل داشتن ریشه های گوشتی نیاز به تعویض هر ساله خاک دارد و خاک ماسب برای گیاه آنتوریوم،2 قسمت خاک باغچه،2 قسمت خاک کوکوپیت و 1 قسمت ماسه نیاز دارد تعویض خاک گلدان در فصل بهار انحام میشود.

تکثیر آنتوریوم:

تکثیر از طریف تقسیم بوته و کاشت بذر در سال های آینده و مانند سایر گل های خانگی دیگر به وسیله خوابانیدن و قلمه در گلخانه صورت گرفت.گلهای این گیاه نماد مهمان نوازی و خونگرمی است و به عقیده برخی موجب خوش شانسی می‌شود. دوره گلدهی آنتوریوم بسیار طولانی است و این گیاه از گیاهان همیشه گلدار آپارتمانی محسوب می شود. گلها در رنگ های بسیار زیبا نارنحی،قرمز،سفید،صورتی،سبز و … یافت می‌شود و هر کدام از این رنگ ها برای مناسبتهای مختلف قابل استفاده هستند و علت نامگذاری این گیاه به نام گل فلامینگو این است که گل های آن فرمی مانند صورت و گردن فلامینگو دارند.

برگ ها حالت قلبی شکل و چرمی براق هستند و بر خلاف تصور، این گل بسیار کم توقع است و به دلیل نیاز نوری کم ، برای فضای داخلی آپارتمان بسیار مناسب است. 

 

دیدگاهتان را بنویسید

بستن
مقایسه