معرفی کاکاتوس کریسمس

نیازها:

نور:حداکثر نور رسانی به این گل ولی به صورت غیر مستقیم برای نگهداری مناسب است.پنجره جنوبی در خانه جای مناسب برای نگهداری این گل است و در تابستون در بالکن و تراس میشه از این گل نگهداری کرد.به یاد  اشته باشید نور کم مانع گلدهی میشود و رنگ گل را خراب میکند.در صورتی که نور مناسب به گل برسد رنگ برگها سفید و زرد میشود و رنگ گل قرمزتر از حالت عادی میشود.این حالت نشون میده که میزان نور رسانی به گل خوب است.

 

 

آبیاری:

مثل بقیه کاکتوس ها به اب کم نیاز داره ولی در فصل رشد این کاکتوس که از دی ماه تا خرداد ماه میباشد کم ابی باعث رشد کم کاکتوس میشود.پس بهتر است در فصل رشد ابیاری بیشتری کنید طوری که بین دو ابیاری سطح خاک خشک شود که تقریبا 2 بار در هفته میشه ابیاری کرد.از ابدهی با اب سرد یا اب شیر به علت سخت بودن اب خوداری کنید بهتر است از اب جوشانده یا اب معدنی استفاده کنید.زیر گلدونی را چک کنید که اگر اب جمع شده باشد باعث خراب شدن گل میشود.

 

 

دما:

دوستان بحث دما به همون اندازه ی نور اهمیت داره،گیاه برای به گل نشستن نیاز به طول روز کوتاه و دمای خنک داره تا بفهمه که پاییز اومده و باید گل بده!! اگه این شرایط براش مهیانشه پس از کجا بفهمه که کی باید گل بده؟! (جمله یکم سنگین بود )

کاکتوس کریسمس دمای 7 الی 8 درجه را تحمل میکند اما پایین تر از دما برای گل اسیب رسان است برای گلهی این کاکتوس دما 10 تا 15 درجه مناسب است.حداکثر دما 25 درجه است که اگر این دما بالاتر برود باعث ریزش گلها میشود.اگر هوا مناسب باشد گلهای صورتی تیره تر و زیباتر میشود.

 

رطوبت:

کاکتوس مشکلی زیادی با داشتن رطوبت ندارد یعنی اینکه همون رطوبت 30 درصدی خونه برای کاکتوس مناسبه .ولی به یاد داشته باشید رطوبت بیشتر برای گیاهان یه آپشن حساب میشه .

 

 

تکثیر:

تکثیر این گیاه کاره سختی نیست شما میتونید با بریدن برگها و زدنشون در ماسه به صورت ایستاده به راحتی تکثیر کنید.واگر بعد از یه مدت اولین جوانه بر روی برگها زده شود تگثیر شما با موفقیعت انجام شده.به این نکته توجه داشته باشید از برگهای بالایی برای تکثیر استفاده کنید چون برگهای پایین گیاه که به سطح خاک نردیکتر است باعث قارچ زدگی و پوسیدگی میشود.بهترین حالت تکثیر این گیاه با بذر صورت میگیره.

آفات و بیماری:

دوستان بیشترین مشکلی که با نگهداری این گل بهش بر میخورید بحث پوسیدگی و قارچ است که به دلیل ابیاری زیاد و یا اسیب دیدگی هست که این گیاه باهاش روبرو هست و همینطور بیماریهای دیگر که توی هوای خنک باعث ویروسی شدن توسط شته ها میشود که با سمپاشی به موقع این مشکل حل میشود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

بستن
مقایسه