بنسای

روش نگهداری از گل سونوریلا

نیاز:

 

نور: از برخورد نور مستقیم خورشید جلوگیری کنید و مواظب اشعه افتاب در ظهر باشید،نیم سایه بهترین موقعیت برای این گیاه آپارتمانی است،

دما: بیشترین دما در تابستان 24 درجه و کمترین در فصل زمستان برای این گیاه 16 درجه میباشد و اگر حرارت نزول کند شروع به ریزش برگها میکند.

ابیاری: این گل در تابستان به هفته ای 2 بار ودر فصل زمستان به هفته ای 1 بار آبیاری نیاز دارد در هر حال خاک را  به طور مرتب مرطوب نگهدارید،

رطوبت: در زیر گلدانی سنگ ریزه اضافه کرده و مواظب باشید ته گلدان در اب نباشد.هفته ای دو بار با اسپری  غبارپاشی لازم است،

تغذیه: جهت جبران کمبود عناصر غذایی در خاک گلدان هر دو هفته یکبار از کودهای مایع یا جامد محلول در اب مخصوص گیاهان زینتی طبق دستور سازنده استفاده کنید.

خاک مناسب: لیمونی

تعویض گلداناگر رشد گیاه شما به حداکثر رسیده است میتوانید از ساقه های زیرین برای تکثیر استفاده کنید و اگر نیاز بود گلدان را تعویض کنید.

تمیز نمودن برگها : اسپری کردن گیاه مورد خوبی است،سیع کنید از اب تصفیه شده یا جوشانده شده استفاده کنید.

تکثیر: از طریق ریشه دار نمودن ساقه،کاشت بذر امکان پذیر میباشد

 

عوارض و درمان:

 

اگر سن گیاه بالا رفته باشد ساقه ها دراز و تک شاخه میشوند و برگهای پایینی شروع بع ریختن میکند از انها میشود برای تکثیر استفاده کرد

گیاه خود را انداخته استخاک گلدان باتلاقی شدن،اب زیر گلدانی را خارج و زهکش را بازدید فرمائید،به خاک سطحی گلدان فرصت دهید تا در فاصله بین دو ابیاری خشک شود،سپس ابیاری نمایید،ته گلدان با اب زیر گلدانی در تماس نباشد.

اگر هوا خشک و گل تشنه باشد برگها به سمت پایین خم میشود سریعا گل را اسپری و ابیاری کنید.

در سطح زیرین برگها حشرات ریزی مشاهده میگردند:کنه ریز قرمز تار عنکبوتی عامل ان است،گیاه را با سم کنه کش هر دو هفته یکبار سمپاشی کنید تا علائم محو شوند،غبارپاشی در دفع افت موثر است.

اگر در زمستان برگها بریزد محل گل سرد بوده و ان را به جای گرمتر منتقل کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

بستن
مقایسه