گلهایی که هوای خانه را تصویه میکنند

گلهایی که هوای خانه را تصویه میکنند

گلهایی که هوار خانه را تصویه میکنند،هیچ چیزی بدتر از این نیست که تمام شب را در رختخواب تان دست و پا بزنید و سرانجام چند دقیقه قبل از اینکه ساعتتان زنگ بخورد خوابتان ببرد! این نحوه خواب شب می تواند بر روی انرژی شما، بازدهی و اخلاق و تمام ابعاد زندگی شما تاثیر بگذارد. یکی از راه های مطمئن برای داشتن خواب خوب این است که منزلتان را با گل های زیبا و گیاهان پر کنید. گل های آپارتمانی نه تنها زیبا هستند و به محیط زندگی شما انرژی می بخشند بلکه علاوه بر آن باعث ایجاد آرامش و تصفیه هوای منزل شما می شوند و این خواص می توانند تضمین کننده یک خواب سالم نیز باشند. استرس و نگرانی عامل نیمی از موارد بی خوابی است و یکی از راه حل های خوب برای برطرف کردن آنها این است که منزل و اتاق خوابتان را با انواع گیاهانی که آرام بخش هستند، پر کنید. مطالعات نشان می دهد که حضور در طبیعت به طور قابل توجهی استرس را کاهش می دهد. پس با این اوصاف چرا به سادگی طبیعت را به خانه مان نیاوریم؟ کاهش کیفیت هوا به دلیل آلودگی ها، دردها و انواع قارچ و انگل ها بر تنفس ما تاثیر بسیاری می گذارد و با وجود این عوامل داشتن یک خواب خوب در شب تقریبا غیر ممکن به نظر می رسد. خبر خوب اینکه گیاهان مختلفی وجود دارند که می توانند هوای خانه شما را زمانی که شما خوابید تصفیه کنند. ناسا یک مطالعه کلی بر روی این گیاهان انجام داده است که در این مقاله آنها را بر اساس نقش آنها در تصفیه هوا و ایجاد آرامش برای شما شرح می دهیم.

آلوئه ورا

این گیاه به عنوان یکی از برترین بهبود دهنده های کیفیت هوا از سوی ناسا معرفی شده است، آلوئه ورا کاملا مشابه گیاه مارپیچی زبان مادر شوهر) عمل می کند و مانند این گیاه در شب اکسیژن ساطع می کند، و برای یک خواب آرام مناسب است. این گیاه یکی از ساده ترین گیاهان برای رشد و نگهداری است و نیازی به توجه ویژه ای ندارد و آبیاری مکرر نمی خواهد. این گیاه توسط مصریان لقب “ گیاه جاودانگی “ گرفته است. این گیاه به راحتی تکثیر می شود، بنابراین اگر شما یک گیاه آلوئه ورا خریداری کنید خیلی سریع و آسان می توانید آن را در تمام اتاق های خوابتان قرار دهید. همچنین شما می توانید این گیاه را برای داشتن خواب راحت به دوستان و خانواده خود هدیه دهید. این گیاه را در کنار پنجره اتاق خوابتان نگهداری کنید زیرا به نور زیاد و مستقیم خورشید نیاز دارد. شما می توانید از ژل آلوئه ورا به عنوان یک درمان موضعی برای بهبود سوختگی، گزش حشرات، پوست خشک و استفاده کنید. بنابراین شما یک گیاه چند کاره در منزل خواهید داشت.
گندمی
این گیاه را نباید با گیاه مارپیچی اشتباه گرفت این گیاه نیز تصفیه کننده قوی هوا می باشد. آزمایشات ناسا نشان می دهد این گیاه %۹۰ از ماده شیمیایی فرمالدئید که سرطان زا می باشد را از هوا پاک می کند.
این ماده شیمایی در موادی مانند چسب و همچنین مواد ساخت کیف و کلاه به کار میرود. نگهداری این گیاه در منزل فکر بسیار خوبی است. این گیاه علاوه بر پاکسازی هوا، دود و بوی نامطبوع را جذب می کند و به حفظ اکسیژن هوا در اتاق خواب کمک می کند و خوابی آرام را برای شما به ارمغان میآورند

پیچک انگلیسی

یکی دیگر از گیاهانی که ناسا به عنوان تصفیه کننده برتر هوا معرفی کرده است گیاه پیچک انگلیسی می باشد. این
گیاه به سادگی رشد می کند و نیاز زیادی به قرار گرفتن در معرض نور خورشید ندارد. مطالعات نشان می دهد این گیاه علائم آلرژی یا آسم (که افراد مبتلا به این بیماریها در اکثر موارد مشکلات زیادی در زمان خواب دارند) را در افراد مبتلا، به میزان قابل توجهی تحت تاثیر قرار داده و کاهش می دهد و بر کیفیت خواب این افراد بسیار موثر است. کالج آمریکایی تخصصی آلرژی و آسم و ایمونولوژی ، طی یک آزمایش در سال ۲۰۰۵ اعلام کرد پیچک انگلیسی ٪۹۴ از آلاینده های هوا و %۷۸ از تاثیرات قارچ های موجود در هوا را فقط در ۱۲ | ساعت از بین برده است. از آنجایی که قارچ های موجود در هوا تاثیرات قابل توجهی بر تنفس دارند این گیاه برای داشتن یک خواب خوب و عمیق بسیار موثر است. این گیاه همیشه سبز می توانید از یک سبد در داخل ساختمان آویزان کنید تا شاخه های آن بهتر رشد کنند و از آنجایی که این گیاه کمی ترشحات سمی دارد دور از دسترس بچه ها و حیوانات خانگی باشد.

برگ قاشقی

این گیاه بسیار زیبا و دل انگیز یکی دیگر از گیاهانی است که ناسا به عنوان تصفیه کننده هوا معرفی کرده است و به فیلتر کردن هوا از وجود ذراتی مانند بنزن، تری کلر، اتیلن، فرمالدئید کمک می کند. رطوبت ایجاد شده توسط این گلها می تواند تا میزان ۵ رطوبت اتاق را افزایش دهد. اما این گیاه میکروب های موجود در هوا که منجر به آلرژی می شود را از بین برده و به کسانی که به خاطر خشکی گلو و حساسیت بینی شبها چندین مرتبه از خواب بیدار می شوند کمک می کند تا خوابی راحت داشته باشند. یک جای سایه دار به دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی و آبیاری هفتگی تمام چیزی است که نگهداری این گیاهان زیبا لازم دارند و این در قبال خواب راحتی که این گیاه برای شما فراهم می کند چیز زیادی نیست..

برای خرید گل های معرفی شده دراین بخش میتوانید از قسمت گلهای آپارتمانی در فروشگاه استفاده کنید

بستن
مقایسه